Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Sunday, August 23, 2009

Poligami Pening Lalat


agak nya seha pandai masak untuk cik halim kut...tapi mariam pun tukang masak juga....sedap nya ikan sepat goreng tu.....

kita sambung kisah mariam dengan suami yang di sayangi...kami kawan kawan cik halim pun heran sangat ..pasal apa dia p menikah lain sedangkan mariam tu cukup serba serbi..tak kurang apa pun elok semuanya...suatu hari tu aku ni ..rasa macam tak bolih nak tidor selagi tak ambil hal si maraim dengan halim tu..
nakdi jadikan cerita ..akupun terjumpalah... cik halim kat tempat repair aircond...aku pun bagi salam kat cik halim..dia pun jawab dan menoleh kat aku..la kak b ka.. buat apa kat sini...saja lah halim oi.ni kereta anak kak b tak dak gas..dia naik keta sampai berpeluh..kesian juga kat dia kan.. nak p kolej hari hari....amboiii ....aku dah mula setat nak buka cerita..sejak menikah muda ni kan cik halim nampak gagah nu..dan berseri...ha..ha.. la kak b ni duk melawak dengan saya..hai duk melawak apa cik halim oii.sungguh hai..
tak perkenai pun orang baru kat kak b..bolih lah kak b ajak mai makan kat rumah..kak b masak gulai kepala ikan sedap tau...mai la berjalan kat rumah kak b...tak pa lah kak b oii..duk susah 2 buat apa...
la awat lambat sangat toke ni buat econ ni..hang punya bila siap..tak tau lah kak b oi..dia kata 2 jam lagi..
dalam hati aku hish..ni peluang baik ni..bolih p minum kat kedai sebelah..dan bersembang dengan cik halim...
ni lim mai la kak b belanja hang minum kopi..kopi dia kau juga kat sebelah ni..ada roti kirai cicah kuah durian...ha bolih juga lah kak b..jom..
aku pun oder lah roti kirai cicah kuah durian tu 8 keping..kopi o 2...ni halim kak b nak tanya la sikit bukan nak ambil hal halim...apa kurang nya si mariam tu yang halim p menikah lain..jangan marahlah kat kak b no..nak tau saja...
tak dak salah apa pun kak b oi...mariam tu elok semua ..saya sayang kat dia ..tapi kenapa hang p cari lain..sebab saya rasa saya mampu..dan saya suka kat seha tu jadi saya menikah lah dengan dia...tu macam mana tu hang nak hendel mariam dia duk merana la ni.....lama2 dia terima lah kak b oi hakikat yang dia dah bermadu...lagi pun seha bukan menyusahkan saya sangat,,dia berdikari..cuma sekarang sya lebih kerumah seha ..berbanding kerumah mariam..sebab mariam dah tak suka nak layan saya..jadi saya dan mariam renggang..bila orang tengok dia... ingat saya tak adil kan..depa pun mengata lah kat saya..apa salah saya depa duk mengata kat saya..duit saya yang p menikah..duit saya yang belanja untuk rumah tangga saya..diri saya yang duk rasa phit manis nya beristeri 2..depa bukan tahu apa pun cuma sedap mulut saja nak mengata kat saya....
saya suka orang macam kak b ni..mai terus tanya saya apa yang terjadi..jadi kak b faham kan ..saya menikah lain pasal saya nak menikah bukan mariam yang kurang atau salah..kalau saya salah pun hanya di mata mariam bukan kawan2 mariam atau kawan2 saya atau keluarga saya..tapi dia orang nak jadi mariam pasal apa..depa bukan isteri saya..jadi saya tak rasa bersalah langsung tentang perkahwinan saya ni..
kak b.. oi kak b..awat tak makan roti kirai tu...tadi nak makan sangat..oh ya lah .mai la kita makan....halim oi..
(Qb tak tau nak komen apa..dia bercakap macam ketui ais telus jernih...tap[i sebagai orang pompuan Qb kesian kat mariam..dia pernah masak udang petai kat kak b..tapi biar lah dia orang hendel rumah tangga dia orang...selamat penganti baru lah cik halim(cakap dalam hati)takut mariam dengar...dia kata dia menikah pasai dia rasa nak menikah..bukan pasal apa pun bolih menikah juga orang lelaki ni nu.....

No comments: