Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Monday, August 17, 2009

poligami oh poligami


..semua orang impikan saat2 indah bersama orang yang tersayang....maka kita kenalah... perlihara kasih sayang supaya sentiasa subur walau pun panas dan hujan sering melanda...kerana kasih sayang memerlukan kedua dua nya sekali......

cisssss...dengar aja poligami semua perempuan jadi mata terbeliak?..macam tercekik biji nangka..pasal apa mesti jadi macam tu..?.eh..eh.memang lah .macam tu.mana bolih cek nak kongsi laki... tipah oii..langkah mayat cek dulu...lagi pun laki cek sayang cek sangat ....tak pernah nampak pompuan lain lebih lawa daripada cek tau...(kata2 angkuh ..dari saorang isteri yang dah di madukan olih suami setia nya.itu...4 tahun dulu..) apa beza nya sekarang dengan 4 tahun dulu..dah tak lawa ke mariam tu..sampai laki dia p cari pompuan lain...yang tak berapa bergaya macam si mariam tu..banyak juga kurangnya isteri kedua cik halim ni .dari isteri pertama nya..dari pandangan orang luar..tapi apa istimewanya di mata cik halim?..mesti ada istimewa nya isteri kedua dia ni..tapi apa kurang nya isteri pertama dia yang telah 20tahun di kahwiini nya tu..memang lah tak kurang langsung..sayang nya kepada mariam tetap sama....cuma masanya sahaja yang kurang kerana telah terbahagi 2...itu yang selalu manusia ni silap...yang kurang bukan kasih sayang tapi masa untuk berkasih sayang...kerana sebagai manusia kita hanya ada 24jam sehari..tak kira siapa kita ..kita tak akan termampu untuk tidur 3jam satu hari..
jadi merana lah isteri tua ni... kerana dia merasa suami nya tidak menyayangi lagi akan diri nya yang selama ini setia......dia pun mula lah mengurangkan lagi masa nya yang hanya tinggal separuh dari biasa .....dia sepatut nya menunggu suami nya pulang pada petang untuk minum teh tak mahu lagi menunggu suaminya seperti biasa.... membuat suami nya tidak mahu pulang kerana tidak ada teh untuk di minum bersama isteri tua nya..ini bermakna bukan suami nya yang tidak mahu bersamanya..tapi dia yang menghindarkan nya..konon nak menunjuk dia merajuk..dan memberontak..berharapan...supaya suami nya akan memberi perhatian lebiih kepadanya..tapi mariam salh tafsir..macam mana si suami nak memberi perhatian kepadanya..sedang kan mariam sendiri menjauhkan diri dari suminya nya..dan suaminya terasa mariam menyisihkan nya..ini membuat suaminya memerlukan teman untuk berbual dan berbincang tentang kebingungan nya untuk menyakinkan mariam yang dia masih sayangkan mariam.... walaupun dia telah berkahwin lain....tapi mariam tahukah yang cik halim tak berubah kasih sayang nya?.....mungkin mariam tak tahu..
apa dia buat ..?bila dia tak mahu melayan suami nya yang telah memadukan diri nya...dia akan pergi mencari kawan2 yang bersimpati kepadanya..yang menyokong nya..dan juga yang mengajar nya perkara nagativ untuk dia peratikan nanti dirumah..
lepas itu dia akan menuduh suami nya tidak ada masa untuk nya..tidak menyayangi dirinya..tidak peduli kan dirinya...tidak sayangkan keluarga nya...dan dia akan memburuk burukan suaminya ..yang selama ini dia memuji..apa bezanya kebaikan suaminya dahulu dan kejahatan suaminya sekarang...bezanya adalah dahulu suaminya hanya miliknya...sebenar nya dirinya sahaja yang tahu suaminya begitu bertangung jawab..dan baik kepanya dan keluaganya.tetapi olih kerana dia tidak memiliki suaminya sepenuh hati..jadi kebaikan suami nya juga terhenti bila dia tidak lagi menpercayai suaminya..... terhentilah semuanya mengikut kata hati nya...dia sebenarnya di pengaruhi olih diri nya yang terlalu beremosi...
(kita akan sambung cerita si mariam ni...kenapa dia di madukan olih suaminya yang begitu setia dan menyayanginya.bukankah mariam lebih bergaya dari madunya..siapa madu nya si mariam yang tengah beremosi ni?)

No comments: