Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Thursday, August 6, 2009

orang jantan pun ada yang gila menyopping juga..



((gambo hanya hiasan sahaja..saorang suami memilih baju tidur sexi untuk sang isteri tercinta....romantik nya..roman tika di amor...)

pi mai .p mai...pi mana jantan ni ..dari tadi dok kehulu kehiliaq..macam kucing hilang anak..duk cari apa.sat naik tingkat atas ..sat turun tinggkat bawah..kat supermarket mewah juga lah katakan..apa dia cari pun tak tau..kat tangan dia dah merenduh dah beg kertas ala lima bintang...
aku duk perati dia dari tadi..dia nak beli apa lagi jantan ni..sepuluh jari dia dah penuh..
aku rasa teringin sangat nak ambil hal dia..nak tanya dia ...dia shopping banyak sampai merenduh tu ..untuk siapa...bila dia nak bagi kat depa benda yang dia shopping tu...dia ada anak beranak ramai ka?..sampai jari tangan dia genting dan merah2...dia pun nampak penat sangat ..pasai dia pun bukan lah datang tu nak exercise ....macam mana dalam aircond pun dia berpeluh jantan...macam ada benda yang tak kena kat dia..macam dia cari barang tak jumpa..tapi pa yang dia cari...dah ada kat 12 beg kat jari dia..yang aku ni apa pasal pulak susah sangat pasal jantan ni pun akau tak tahu....
tapi aku tengok dia gelisah lagi...aku tu yang duk nampak dia naik turun tangga tu pasal aku pun duduk berehat kat kerusi tepi tangga tu..tunggu laki aku p menyopping juga pada hari yang sama....aku malas nak ikut dia p kat tempat orang jantan..barlah dia nak beli apa pun...pasal aku sendiri dah penat dengan barangan aku yang juga penuh jari..jadi aku meminta kebenaran untuk berehat sat...sambil memerhati kerenah orang lalu lalang...
lagi pun laki aku bolih buat keputusan 100% untuk diri dia sendiri tanpa aku ..kalau tak dia nak kuning akau cakap tak cantek..nak biru aku cakap gelap..jadi tanpa aku dia bolih beli lah biru ka..merah ka..balik rumah baru aku komplin....
aku baru saja nak teguk air tebu kotak kat tempat aku duduk tu...srapppp.seraappp..kat sebelah aku....aku pun berpaling kat sebelah aku tu...Ya Alllah..jantan yang turun naik tadi ada kat sebelah aku ..dan dia bolih letak barang2 dia kat atas barang2 aku tanpa rasa bersalah langsung..aku pun jadi terkejut..dia ni buta ka ? pekak?..sampai tak nampak barang 2 aku yang lima bintang juga ..kalah barang dia..
aku pun dengan muka yang nak marah tapi tak jadi..sebab dia minta maaf kat aku,,,dia kata maaf kak..saya ni rasa nak pitam..pasal saya pening.... dah duk turun naik tangga tadi...
aku pun senyum kat dia..ini ada can aku ambil hal dia....
tak pa lah dek..duk la sebelah kak...nah kak ada ayer kotak ni satu lagi..adek ambil lah minum..pasai abang pun lama lagi kat atas....sat gi kak beli lain kat dia...
aku pun mula lah setat nak ambil hal dia..mula2 aku tanya dia...banyak nu cek shopping..beli barang kat siapa?....ohh..saya beli barang kat isteri isteri saya...pasal beday saya esok..jadi saya kena bagi hadiah kat depa...jadi saya kena beli lain2 brand dan harga mesti sama...kalau tak saya kena maki teruk kak..
apa salah nya..kan kah banyk barang kat supermarket ni....tau la kak..tapi saya dah lupa hadiah apa saya beli tahun lepas takut benda yang sama saya bagi kat depa...lepas tu saya hilang saiz yang depa bagi kat saya..saya betui buntu ni kak....kalau saya call tanya tentu saya dapat pemaki free...ni saya nak ingat sat.............
(bersambung)

No comments: