Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Friday, August 14, 2009

berita terkini flu babi..


kalau kawasan indah macam ni ....tentu seronok nya kehidupan kita kan... sungguh bersih dan segar di kampung halaman...jauhilah dari virus virus buta.....

mana bahaya flu babi ke ? flu ayam?..

kiat duk bercerita pasal flu babi ni...kita tak tahu siapa musuh kita yang duk dalam selimut..kita tak tahu..sungguh tak tahu..kita ada suami tapi suami kena kat tempat kerja..kita ada anak2..dia orang dapat kat sekolah..kita ada ramai keluarga.. kita tak tahu siapa yang akan bawa balik kerumah kita..kita ada isteri mungkin dia dapat di pasar...so kita hanya pasrah..
apa yang kerajaan buat setakan ini ..tentang flu babi..almost nothing..just watching...semalam qb dengar statement dari menteri kesihatan kita.. dia kata 98% pengidap sembuh...hanya 2% pengidap yang meninggal dunia....dari satistik terkini adalah 4 kali ganda peratusan gelobal..umpamanya hong kong hanya 4 kematian dari 6,400kes..(o.o6%)... indonesia 3 kematian dari800..(.37%)..philipines 8kematian dari 3,200kes(.25)...
so angka kematian kita amat tinggi peratusan nya.. dari 3,000kes dan kematian kita sudah mencapai 56 disaat ini..hanya 3 minggu sahaja...so angka 2% kematian untuk rakyat malaysia tu.sesunggguhnya amat lah mengerikan.... ..apa yang kerajaan kita buat untuk mencegah dari belarutan.?..macam tak ada apa pun..suruh basuh tangan dengan sabun..jaga kebersihan..yang sudah pasti... keluarga diraja pahang menjadikan ini amalan turun termurun..tak kan tangan tak bersih kut duk kat istana..tapi kena hinggap juga...moga mereka cepat sembuh...
apa lagi lah patek yang hina2 ini...takut..takut..
suruh pakai musk...tapi besar mana virus tu..kalau dia lebih besar dari oxijen yang kita hidu ok lah..bolih tapis..kalau dia lebih kecil..sama tak payah pakai lah..susah nya hati aku ....nak buat kenduri pun... nanti orang tak datang...takut nak berkumpul.....aku pun ......tak nak p rumah depa....
macam mana ni ...beras ,gula barang2 nak buat kenduri semua dah beli...tak kan nak baca yasin tutup mulut..pasal kalau dah tutup mulut ...rasa macam nak tutup mata jua..nanti baca lain....dengar lain..tok sah buat lah... kenduri...tok sah lah duk jumpa orang...mengerikan..
buat sembahyang hajat online aja lah..ajak kawan buat sembahyang ghaip...minta dijauh kan...sekarang ni kan...
apa yang kerajaan mesti buat ...kerajaan mesti mengumumkan..kawasan hitam..dan buat perintah berkurung dikawasan tu..orang luar tak bolih masuk..orang dalam tak bolih keluar...macam cerita zombie kampung pisang...itu pun tak tahu lah ok ke tak...ini cadangan sahaja....sahaja.......malas la nak sambung ..sambil menulis pun duk hati duk dap duk dap...

(mengikut peringatan dari WHO....sebanyak 20% SELURUH RAKYAT MALAYSIA berkemungkinan di jangkiti flu babi ni...so bermakna dalam satu keluarga suami ,isteri,dan 3 orang anak ..saorang berkemungkinan di jangkiti...apa nak jadi ni..Qb takut....) termasuk kita kah?.....dapatkah kita berlindung?...kita hanya berlindung kepada Allah yang maha kuasa...

No comments: