Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Thursday, July 1, 2010

cendol kacang


sedap sangat terutama hari panas merelip
.................................................

bukan selalu kita nak makan makanan yang berlemak..lagi bila perut kita dah kenyang...ari tu napsu makan aku berkecelaru .aku tak tau nak makan apa..perut lapar..tapi taknak makan nasi ..jadi aku drive lah nak p cari yang bukan2..aku tengok ada lemang,takan lemang kut tengah hari buta ni..goreng pisang...taknak lah minyak2..kacang rebus..tak mau juga..pasal makan pun tak kenyang..

aku nampak dari jauh ..ramai orang duk beratur..tapi depa makan apa?..aku park keta aku..aku berjalan dekat 50meter juga..duk jenguk2,, apa benda yang seronok sangat..oooooooooo jaul cendol dengan tahu goreng..sedap ka?..aku beraturlah juga..apa salah nya..

sampai tern aku aku pun mintak 2 mangkuk...tapi aku nak makan sorang aja..kenapa aku beli 2 mangkuk..budak belakang aku pun duk ambil hal aku...bolih habis ke makchik?..bolih lah dek... tak dak masalah..kalau kat rumah mak chik makan dalam timba..ni setakat mangkuk takdak masalah....

aku benci budak tu...awat duk suka ambik hal orang tak tau..bukan di belanja pun..yang penting kalau celdol ni sedap aku tak payah beratur sekali lagi..kalau tak habis aku bolih bungkus....tapi aku habis kan juga ..sedap...

No comments: