Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Sunday, July 4, 2010

pasar ikan


.................................................................................

kak b kekedai sebelah nak p cari santan segar ..dalam kepala otak macam2 nak buat ..nak buat kuih talam la..nak buat kuih seri muk lah..walau pun kak b bukanlah pakar sangat..tapi bolih lah..lebih sedap dari orang yang jual kat luar tu..puji diri akak....hari minggu kan..macam2 ada kat pasar..masa tu lah orang keluar nak beli itu ini..

tadi kak b dah suruh ah so tu pesiang ikan kak b. dan cuci sekali..bukan macam mak kak b dulu..beli .balik.pesiang sendiri..tapi sekarang balik cuci..dan masak..senang sekali...kak b p beli juga macam2 ..al maklum ..mengikut napsu serakah akak..macam 10 orang nak makan..tapi suka hati kak b lah..kan..

yang laki kak b ni..dah macam bawa bedozer dah duk ikut kak kak b..kak b beli lah apa benda yang ka b dah rancang..bila masa nak bubuh dalam teroli tengok dah penuh..alamak..abang kau pun sama nyoping dia..dengan ulaman yang segar dari ladang lagi..kata nya..kak b ah aha aje la...

tapi bila kak b fikir kan ..kita ni bila nak buat masak sesuatu kan..mesti banyak masa yang kita perlukan..sebab tulah macam jiran kak b kan..dia makan luar ..kata nya senang tak payah buat masa..betul juga kata dia..tengok macam kak b ni.pkul 9 baru p market..1 jam..balik rumah cuci tu cuci ni..1 jam..masak 1jam lagi..makan 1jam lagi..kemas 1jam lagi..eh eh betul la kata jran kak b..buang masa.lah..tapi tak pa ..

kak b suka buang masa ni..kak b dapat makanan bersih dan berkhasiat..hati puas..anak laki sehat walafiat..lagi pun kalau kak b tak masak..kak b nak buat apa..nak mengumpat pun nak ada group juga..yang mai mengumpat tu pun suruh kak b masak kau tahu...tak kisah lah janji akak suka...

No comments: