Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Friday, July 16, 2010

laki sayang


dia ni pakai gas setahun pun tak habis..makan kedai aja
...................................................................
tengah duk makan petang kat kedai kak leha ..kami dua ,tiga orang duk bersembang lah..macam2 isu..dari politik sampailah ke cerita hal rumah tangga nyamuk...punyalah duk bersembang sampai dah teguk 2 gelas kopi kampung tumbuk tak rasa nak balik lagi..sedap sangat ka kopi kak leha tu...

kat rumah ada kopi dari luar negeri lagi..mai dari kampung jawa..lagi sedap..tapi nak p juga kedai kak leha...apa dia manderem pun tak tau...nasib baik laki kak b suka kopi kak b...buyung...kalau tak kak b bawa ajalah tikaq bantai duk kat kedai kak leha...

dalam duk sembang2 tu ..kami pun ternganga juga dengaq cerita ika..dia habaq la ni laki dia sayang sangat kat dia..selalu puji dia..tak macam sebelum ni..selalu tak buat apa2..senyap aja..tapi la ni selalu puji dia...dia pun heran ..mungkin dia rasa lepas dia pakai peeling kut..muka dia lawa meletup...pas tu laki dia jadi bertukar...terus jadi sayang dan puji dia...

dia duk bersembang la..seronok duk habaq laki dia baguih ....kak b pun seronok juga dengaq cerita dia ,,tapi kan buyung...kami pun nak bersembang juga..dia duk cerita hal dia,,kak b pulak bila nak cerita hal rumah lawa kak b..

.kak b pun tanya dia ..apa yang laki dia puji ...yang buat si ika ni seronok sangat?...ika cakap.. laki dia kata dia pandai save sekarang ni...kak b tanya dia ..hang save apa?..save gas..dah 3 bulan tak beli....kak b pun oooooooooooooooooooooooo...padan lah..kalau hang kerap mai makan kat kedai ..10 bulan pun tak payah beli...lama2 esok hang tak payah masak..dia cari tukang masak baru....

eh eh kak b ni..awat kata macam tu...


Qbsaid....ko tengok tu buyung.... dia bangga kena puji (perli) ngan laki dia..kalau kak b kan buyung...duk perli kak b macam tu ..kak b angkat tong gas tu... hempuk atas jari kaki ....

1 comment: