Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Friday, July 30, 2010

nasi lemak

hari ni hari lahir suami kesayangan kak b...pagi2 lagi kak b dah masak nasi lemak untuk dia..lauk kegemaran dia sambal kupang..sambal udang..sambal telur..namapak semua sambal kan..tapi tak kisah lah..dia suka..dia yang nak makan..

kak b rasa macam dulu2 lah...p takek daun pisang..ambil daun pandan ..kopek ikan bilis..belender cabai..masak sambal sampai 3 jam..seronok pulak rasa ..berbaloi..baloi..bila dia makn sampai tiga pinggan..anak2 kak b pun sama ..depa pun suka sangat nasi lemak kak b...kak b pun suka juga..jadi bila saja kak b malas nak masuk dapur..selalu kak b teringat nak buat nasi lemak..senang lauk dia semua sambal...

tapi kak b ni tak pandai nak buat nasi lemak tetek..macam mak kak b buat,,bila kak b bungkus aja dia jadi runtuh,,tak lawa langsung,,jadi kak b ambil daun pisang kak b letak aja atas pinggan lepas tu buh nasi lamak atas dia...baru lah terasa nasi lemak orang dulu..teringat kak bu buyung..nasi lemak kat sekolah rendah dulu..10sen aja..masa kak b darjah tadika..dia bubuh sambal sadin..sedap..nasi lemak dia ada biji rempah...kak b cuba nak buat tapi tak jadi pun..

tapi walau macam mana pun nasi lemak kak b sedap..nasi lemak mak kak b lagi sedap buyung...kalau kau rasa nasi lemak ..mak kak b..enko nak makan hari2..sambal dia ..phuh..dia masak 2 hari 2 malam...sedap..

Queenbeesaid...teringat nak makan nasi lemak ibundaku..nasi lemak ni khas untuk hari lahir suami ku yang tersayang hari ni.30 julai 2010..aku sayang kamu..hingga sampai akhir nanti..love QB..

No comments: