Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Thursday, September 2, 2010

blow..kepala spring

kalau kalut macam tulah..blow ikut dan aja..janji rambut tak jadi hantu kum kum..

hai kalau nak ikut kan hati qb ni dah lama dah ahso ni aku pulas tangan dia..tapi sabarje lah buyung....dia pun cari makan juga,,apa lagi dia orang tua..sedekah ajalah....kenapa lah hari ni semua kedai yang aku nak p tutup..rambut ni basah..dah macam mak pekan batu belah batu bertangkup..mengerbang macam gula candy.....ha ...ada pun salon yang buka..ni kan pekan kecil jadi aku tak bolih lah nak yang artis buat..ala2 pun oklah..tak kisah lah buyung ..bukan nya nak pergi keparti..nak balik rumah masak aja..tapi aku rimas juga rambut aku tak berbelow....
duduk lah nya ,,mau cuci rambut ka?..bukan..saya mau blow...lu apa mau blow..lu ayen lagi cantik ma...haiya saya tak mau iron lah...saya mau balik tido tak dak pegi mana...ohh ya ka..

lepas tu dia pun suruh lah aku duduk buyung..aku pun tak kisah lah sangat...lepas tu..dia pun setat lah blow rambut aku..apa lagi l..leher aku macam ada spring..melentok kiri..melentok kanan..macam ranting,,,awat dia ni..aku nak marah dia orang tua..aku tak marah tersiksa batin ku..


kalau malas nak p blow..pakai aja tudung..dah tentu kemas....yang pak aji sebelah ni tidok ka.....
jadi aku mengambil keputusan untuk tak marah dia..pasal dia orang tua...dia duk ingat dia blow rambut orang 30 tahun lepas...mata aku dah merah dah...kalau tak kerana aku sabaq..aku dah suruh dia duduk ..dan aku nak tarek pulak rambut dia kiri dan kanan,,belakang dan depan...lepas tu aku nak tonyoh kepala dia...tapi tu hanya hayalan ku...dah siap pun..terima kasih lah nenek kebayan oii..walau pun aku sakit macam nak mampuih tapi hang blow lawa....ni tak kan nak balik tido kut,,dah lawa ni...

No comments: