Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Thursday, September 30, 2010

lenguh lutut

ni hangpa nak tau dak..makcik ni kan kalau tak lenguh lutut mak cik boliih p belari p mai... p mai,,,2 kilo meter tak daak hai punya..makcik dulu kalau berjoget tak berenti 10 lagu...makcik dulu kan makcik naik turun tangga macam kucing aja punya laju....

cek dengan  laki  cek ....ternganga lah duk dengaq makcik ni duk cerita,,,nampak nya dia sihat lagi tapi lutut dia lemah..umuq dia dah capai 70 tahun dah..tapi dia mungkin bercita cita macam yang dia duk cerita kat cek ni..cek bolih bayangkan kalau makcik umuq 70 thun naik turun tangga macam kucing...mesti dia makan jamu campuq  tuak apa?..kalau tak macam mana dia bolih kuat kan..

tapi apa saja cerita dia cek bolih tengok dia bersemangat nak berubat...yang cek ni pun tak la sampai umuq dia ...tapi duk beratuq dengan dia sekali..pasai dia pun sama lemah lutut...nak kata tak cukup kalsium..rasanya cukup..tapi mungkin juga ,,nanti nak p check....dari luaq bilik  shipu senseh..cek tak dengaq orang menjerit pun..apa yang shipu tu buat..

dia memang pakar urut..yang cek tengok orang yang masuk semua nya retak tulang lah..sendi lari lah..bengkak urat lah..mesti lah sakit kalau di sentuh...tapi kenapa depa senyap aja..bila selesai ...semua keluaq dan senyum....ni yang nak buat cek tak sabaq dan  rasa takut nak p sua lutut ni..yang cek ni pun jalan tak mau nak jalan elok2..dah lah lutut lari...cek terglinciaq...

ya tuhan aku berjanji kepada mu ..jikalau tok bomoh sengseh ni pegang saja lutut aku sakit..aku akan menjerit kuat2..sesunguh mya aku akan menjerit....lepas makcik yang power ni giliran cek pulak..belakang cek ada 10 orang lagi.....hangpa tau no..kalau cek masuk cek menjerit ..hangpa semua lari tau.....
 haloooooooo kakak mai masuk lu punya turn...cek pun masuk dan melalui bilik yang ada makcik tadi..nampak dia relek aja..cek lagi kuat pada makcik tu..mestilah jaga water face...tapi cek tak peduli kalau sakit cek menjerit kuat2....sebelum cek masuk cek nampak laki cek control maco..dia lagi sakit urat dia lari macam hiway....tapi tak apa hang tunggu nu..turn hang akan sampai....

lepas setengah jam cek keluq cek pun senyum macam orang lain..sesungguhnya dia memang pakar dan tak sakit langsung.. lega lutut cek..dia dah kunci supaya lutut cek tak belari dan merayap..Alhamdulilah....

1 comment:

faizul badri said...

Jikalau ada lenguh lutut, boleh cuba amalkan qaseh gold..
http://muslimchoices.com/?p=qaseh_gold