Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Sunday, May 17, 2009

ada ku kesah?

takut nya tengok orang ni kena tenyeh,,,so lain kali kalau tak nak kena tenyeh ...perangai jaga sikit na cek..bawa keta elok2..macam orang siuman....



memang kalau bolih kita nak tekan kepala ngan muka dia macam ni ..tapi apa lah daya kita..kita hidup mengikut lunas undang2.. dan jangan sampai kita tenggelam punca...mungkin akan terjadi juga.....insiden yang kita dan dia tak suka..he he he...tapi jentek aja telinga dia....


Bila kita duduk dalam keta..kita mesti rasa terkunci..dan tak tau nak buat apa ..lagi2 perjalanan kita mencapai tahap 2 ke 3 jam..huish lamanya...so kita nak semehes..pening kepala duk tunduk..kecuali orang bercinta.dia akan semehes tunggang langang ..tak kira tempat dan masa..dia bolih tak tidur bolih tak makn.bolih tak pegi bilik air..dia tak kesah...dia tak kira orang nak maki dia ka.pasal tak concentrate kat apa orang.... duk bercakap ngan dia...tu orang yang bercinta naik keta lama pun takpa asal dia bolih semehes...
yang tak bercinta ni apa dia buat?..dia buat bodoh..kalau dia memang bodoh...kalau dia bawa keta sorang2..dia korek gigi.korek telinga.korek hidung..belek kuku.garu kening.garu rambut macam orang tekanan..buka mata..tutup mata..kira jari ..gigit jari..jelan lidah kat orang sebelah..buat muka moyok..bagi driver sebelah benci sampai nak ludah..
mengorat laki atau bini orang sebelah bila kat lampu terpet lait..
pas tu belagak kat orang sebelah keta dia bersih..dan tunjuk keta orang sebelah kotor dan buat muntah2..geli sangat dengan keta orang sebelah...sampai orang sebelah nak langgar bumper keta dia ...tapi orang sebelah terfikir ballik .. kalau aku langgar dia macam aku hancurkan keta aku sendiri..tu pun kalau aku tak cedera..kalau aku cedra..ada dia kisah?....hui geram nya aku kat vavi..baknat.ni..bawak keta macam hailam ludah...(dia dapat free aja pemaki dari kita..ada dia kesah?)
itu semua demi kepentingan diri dia yang nak membunuh masa dia ..supaya dia tak boring dalam perjalanan dia yang 2 ke 3 jam itu..tapi kita sebagai pemandu yang berhemah jangan lah kita tekanan dengan orang yang hilang idea ni...sebab dia akan memudarat kan kita..kalau kita tak cukup sabar di atas jalan raya...lagi pun kita bukan kenal dia..bukan kawan dia..dia nak jadi gila ..biar lah adek beradik dia yang hendle..kita akan jadi kita yang baik budi penyayang..eh pekerti lah...dan seterus ...nya meneruskan perjalanan kita ke destinasi kita dengan selamat....padan muka dia... kita tak kisah apa dia buat tadi..heeiii heei dia mesti sakit hati..pasal kita kesah kan dia.....ada ku kesah?...yang penting dia pun kesah ke?...

No comments: