Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Thursday, July 2, 2009

gulai nangka...


ualam yang menyihat kan badan..yang dah sihat...



gulai nangka yang menyiksakan hidup ku..lepas makan kira perut mesti kembung punya..


aku ni perut suka lapar..selalu sangat makan benda yang sama..macam selera duk tertumpu kat benda makan yang terasa sedap saja kat mulut..aku duk tengah pikiaq nak makan apa..tiba2 talipon aku berbunyi..kring .krong..kruang..kampuang.....
aku pun angkat..hello..hang ada kat rumah ka ..tengah hari ni...ada ..hang nak mai ka julia...ya lah kalau hang ada ..aku nak bawak gulai nangka..mak aku bawak nangka dari kampung...dia buat gulai campur udang kering..sedap sangat cik b oi.......ohh..apa lagi.... aku yang duk tengah lapaq mengedik ni..terus jawap kat julia..ha..hang mai la..aku goreng ikan masin..ulam timun,kacang botoi..pucuk janggus macam2 la..mai la cepat.....mai la ..mai la..nasik aku dah masak dah...sambai belacan semalam ada lagi dalam lemari es..
mai kita berkelah kat rumah aku.....tapi hari tu.. kan.. cik b... hang kata tak bolih makan nangka....angin la.. medu la..semput la..alah aku dah lama dah tak makan benda yang buat aku siksa julia oi..sekali2 apa salah nya..memang tak salah cik b oi..cuma aku tak dak masa nak hantar hang p sepital..bila hang menggulung..tu ja...
la mai la lekaih aku dah lapaq ni...

No comments: