Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Wednesday, July 1, 2009

Toke Hardware Part 3


?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
La... aku suruh dia p harware... p cari kertas pasiaq ...rupanya dia p menerai spek mata hitam ..(yang pakai spek tu ialah sang saipol,,,)dengan kawan dia..
kenapa dia p beli spek mata hitam..dan siapa kawan dia tu rasa macam nak kenai..mai kita ikuti kisah toke hardware part 4...
?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
epol..mami""" apa pasal mami tak beli kertas pasiaq..
aku..la hang ni kan jadi manuasi ..suka menyusah kan orang..
aku..tadi tak mau pesan siap2..ni yang tu tak dak.yang ni tak dak..
aku..mami malas dah nak keluaq....hang p lah pulak..
epol...ok..mai renggol(rm) dengan kunci kereta...
epol..epol nak balik lambat sikit ...tau mami...
aku.... pasai apa.?.tak kan beli kertas pasiaq pun 8 jam...
pol..dak aih mami epol nak p jumpa kawan sat..
aku..hang mana ada kawan..aku jumpa hang pun masa kecik celah pokok getah..
pol...la dulu mak menoreh..tu la dia buh kat pokok getah..kalau dia menjaja pol duk celah meja makan...
aku..ha p lekas jangan dok menjawab..mentang2 lah hang dah jadi toke besaq la ni lupa diri..
(sang saiol pun sampai lah kedai hardware tu..ini cerita saipol yang di ceritakan dekat aku..)

Toke..haiya lu punya mak tak mali ka?..
pol..tak mali dia sakit kaki...
toke..tadi dia mali jalan pakai kasut banyak tinggi...
pol..ya lah..itu sebab dia sakit kaki..
toke..lu punya mak banyak baik oii.dia banyak cakap kasi kita hepi2..
pol..ya lah lu satu hari duduk sama dia ..lu bolih pening oii,telinga pun bolih sambung..serupa saya..macam2 dia mau buat..
toke..eh adek apa lu sama lu punya mak mau bikin hah?
toke..hari 2 mari saya punya kedai..beli itu cat sembur hah?...
pol...itu sebab lah gua cakap sama lu... gua punya mak ha..banyak( pelek )heran oi..
pol..saya punya badan pun sudah sakit angkat banyak berat..
toke..lu mau cat batu gunung ka...angkat banyak berat...
pol..saya ingat la..
toke..lu ingat ka?,,jangan main2 oi,,batu gunung ada penunggu..
toke....sekalang lu apa mau..
pol ...kertas pasir..10 keping..
toke..kertas pasir 10 keping ha..lu mau gosok satu rumah ka ,,haiyo banyak la...
pol...cepat la toke lu sudah sembang sama saya..20 minit..saya punya mak mesti tunggu..
pol....mesti marah punya kalau lambat...wa mau cepat sikit..
toke...adek lu mak mau cat apa hah?...
pol...lu sendiri tanya wa punya mak,,apa dia mau cat..wa peningg...
toke...ok sepuluh ringgit..
pol..sembilan lah..sudah banyak beli barang..
toke..ok cincai la..lu punya mak punya pasai...
pol...ok kamsia lu...
((QB...la ada watak epol pulak..mai mana budak epol ni..yang dia nak beli kertas pasiaq tu buat apa?..mai kita tengok pukul berapa epol balik selepas jumpa kawan2 dia..dia p hardware pukul..satu tengah hari..bersambung)

No comments: