Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Wednesday, July 15, 2009

kari kepala ikan..

Aku memang lapar sangat..tadi p makan kat restoren mamak ..rasa macam makam jala..punya lah tak sedap.tapi aku lapar sangat dan tak ada pilihan masa tu..aku pu makan lah kat restoren tu..memang aku tengok pun dah tak sedap..dia ambil kacang bendi kegemaran ku pakai tangan..bukan pakai pengepit..awat pengotor sangat mamak penang ni hah..dah tentu aku tak makan bendi tu....aku maknn sikit saja nasi dengan daging...
lepas tu unkel san cakap jom kita p market cari kepala ikan..dia suka kalau aku masak kari..dia sanggup buat apa saja nak bantu aku..bila dia tahu aku nak masak kari...kami pun p lah market cari kepala ikan,,huiss..memang segar betul kepala iakn tu ..baru naik dari laut..aku pun pilih lah kepala ikan jenahak..eh toke..lu potong kecil haa..gua mau masask kari..ok ok..tak masalah..gua sekalang potong..
sampai saja kami kat rumah..aku pun mula lah mengemas barang yang aku beli tadi..dan cuci semua ikan ,sotong .udang...
aku potong bawang.belender cili.potong sayur..macam2 dah buat ..aku pun mula lah keluarkan periuk..dan kuali..ingat sebelah dapur nak tumis kari..sebelah lagi nak goreng sotong..
aku pun letak lah periuk.dan mula buka daapur gas tu..ciplap..ciplap.ciplap..
awat ni..tak bolih menyaala..ciplap.ciplap.ciplap..
aku pun panggil unkel san..Yang..Yang..mai sat buka dapur ni,,B buka dia tak menyala...
unkel san pun mai lah nak menolong isteri tercinta..ciplap..ciplap..tak bolih juga..lepas tu dia goncang tong gas,,,laaaa cik b oi,,gas dah habis...
Fuih,,frust nya aku masa tu..perut dah la lapaq mengetaq...aku pun berubah muka dari gembira nak makan kari kepala ikan..terus jadi hanpa..tak apa lah B..mai kita makan kat luar ok..B tak payah masak...
kempunan aku..tapi esok aku akan masak juga kari kepala ikan tu...

(QB..tulah lain kali jangan dok ingat gas tu macam ayaq paip duk berjalan saja pakai banyak mana pun..ingat bila dah lama kita tak masak kena goncang tong gas tu..dan mestia ada no talipon orang supply gas..macam kejadian cik b tadi..no talipon nak order gas pun tak dak..biasa unkel san duk angkut..kesian kat dia gas tu berat tau...jangan buat macam cik b tau..)

No comments: