Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Friday, July 24, 2009

terasa nak minum satu kawah


dia ni tak buka puasa berapa hari hah?....banyak nya makanan dia...
(sorry ha..mrs Dahlan..melawak)oii nampaknya pakaian dia melayu.tapi makanan dia omputih,,baratan...

oh memang banyak dugaan bila orang lain tak puasa kita puasa..
pertama kita kena tolak banyak pelawan orang..bila dia ajak kita makan...tapi kita kena tolak iklas tau..pasal kita berpuasa...aku rasa hari ni aku bolih telan sekor kerbau masak kicap..bolih minum satu kawah ayaq sirap campur ais krim soda.....awat aku lapaq mengetaq sangat ni..semalam aku makan sahur macam nak puasa sebulan...tapi hari ni aku dah rasa lapaq mengetaq..seingat aku kan aku baca niat puasa ganti..tapi awat ramai sangat setan africa mai keliling aku..duk goda aku ."(setan)".hang minun lah..esok hang puasa lain"..(setan)"hang makan lah makanan yang hang masak kat laki hang..esok hang puasa .
lain.."
"astaufirlahulazim" aku mengucap..mana bolih aku ikut cakap setan yang mengoda aku...tak bolih jadi ni baru pukul 2 petang...aku naik atas aku ambil air sembahyang dan terus sembahyang zohor..dan lepas zohor mata aku rasa mengantuk..dan aku pun tertidur dengan tv memandang aku.
aku terbangun bila suami ku mengejut aku ."B.. o.. B..dah dekat buka puasa ni bangun cepat..nanti setan rasuk pula dah dekat magrib ni.....
aku pun bergegas bangun dan aku lihat jam dah capai ke pukul 7.20malam..la lagi 5 minit aku dah nak buka puasa...
aku pun turun kat dapur dan dan lihat makanan pun.. sudah terhidang untuk aku berbuka puasa ganti ku..di hari pertama berpuasa...rasa macam anak2 kecil sahaja..terima kasih suami ku....

No comments: