Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Saturday, April 3, 2010

pameran kasut



aku sebenanya berkasut..bukan berkaki unta...atau keldai..tapi berkaki ayam

......................................................................................
aku terbaca paper harian yang kurang pepulare..aku amati dan amati lagi..macam tak percaya pun ada ..ada pameran kasut yang terbesar akan di adakan di pwtc..aku terus buka kelender aku tengok ..sama ada aku bolih pergi ketak?...

aku buka aja kelender aku aku lihat 4april sudah bertanda ungu..ini bermakna ada orang yang aku sudah goda untuk bersama ku ..akan datang memeriah kan dirinya dan diri ku di kepulauan penengan...aku pun purak 2 tak nampak temu janjiku dengan dia yang selalu menipu janjinya kepada ku...

dan aku pun bersedia untuk memeriahkan pesta kasut sedunia itu...aku tak kisahlah kat dia kalau dia mai dia akan berselisih dengan aku yang mobil ku penuh berisi kasut.....aku pasti ngerti...aku telah membuat temu janji kepalsuan kepada 3 orang iaitu MW..adeq beradeq..dan kengkawanan adeq...aku gembira kerana dapat memalsukan janji ku kepada mereka bertiga...

biar mereka di tipu olih ku yang kejam lagi jahat dan tidak menepati janji...lepas tu mereka akan marah kan diriku..dan lepas itu mereka akan marahkan sesama mereka..aku akan jadi siyatanung sekejap..dan ketawa berdekah dekah kerana kerana memungkiri janji palsuku adanya...

ting tong..tin tong..tin tin tin tonooooooooogggg...hui siapa pulak pagi 2 buta ni mai ting tong rumah aku ni..aku nak tidur pun tergangu...
aku pun buka mata aku sikit dan lihat jam sebelah katil aku..la baru pukul 6.30 pagi dah mai dah orang kat rumah aku....ni mesti mek tu nak mai ajak mengata lah tu..tapi tunggu lah orang pergi sembahyang subuh dulu...

buka lah pintu ni kak oii..ita bawak gulai ikan puyu...la pasai apa dia bawak gulai ikan puyu subuh2 buta ni?...elok aja aku buka pintu dia menegur aku...awat hang tidoq senja2 ni kak oii...aku pun tersentap aku ingat sungguh2 subuh..rupanya senja..

so yang niat jahat aku kepada 3 orang tu hanyalah mimpi ku di senja hari..jadi memang aku tak dapat pergi ke pameran kasut tu lah 4 april foolol tu....nasib baik mimpi aja kalau tak memang aku kena baling botol kicap kat kepala..kerana adeq susah2 mengmbil cuti untuk bersama ku... aku akan mimpi lagi malam ni untuk ke pameran kasut tu....he he he

sesungguhnya aku berpegang pada janji ku...kepada mereka ..mai lah .walau pun aku tak pakai kasut terkini..yang penting tetamu di dahulukan....

No comments: