Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Saturday, April 10, 2010

pecah kaca pecah piring


berkecai terpelanting di pagi hari yang aku rasa ceria sangat...tapi aku terus ceria nok.............................................................................

good morning darling..morning my qb..pagi yang indah lagi ceria untuk aku dan sang suami..aku rasa cukup puas tidur semalam ..sebab tu aku bangun segar..

lepas aku mengenjoy susana pagi dari beranda bilik ku..aku jadi lebih ceria melihat burung2 yang riang dan bermain main di atas pokok tua di depan rumah ku..aku jadi teruja dan rasa riang sekali..aku dan burung2 tadi berlumba lumba..untuk menyanyi..lagu dia dan lagu aku semacam sama aja..tetapi berlainan bahasa..

aku menoleh kebelakang dan terlihat sedulang barang makanan yang di tinggalkan olih suamiku di atas meja kopi di ruang tamu di bilik ku..eh eh nanti semut pula kalau tak di bawa kebawah untuk di cuci atau di buang sisa makanan ringan ..bukan apapun cuma roti dan jem.ada juga pisang..

aku terus ambil dulang tu dan bawa menuruni tangga ..dan tiba2 pranggggggggg,,pang pung praaaaaaaang prekcekk...piring yang aku bawa tergelincir dari dulang yang aku tatang..berkecai dan hancur..

akupun apa lagi..yaaaaaaaaangggggggg..b pecahkan piring...cepat turun tolong...nanti i tolong lah ..sekejap..kata suamiku..tak bolih jalan lah yangoi dia berkecai yang melibatkan semua ruang..YanG kena pakai kasut puchukang dan datang vacum dulu baru bolih jalan..please..please..

lepas suami aku vacum aku terduduk sekejap dan berfikir..eh eh orang dulu2 kata kalau ada benda di tangan kita pecah tak sengaja ada benda yang akan terjadi..tapi aku berkata kepada diriku.ini bukan sengaja tapi di sengajakan olih aku.kenapa aku tak angkut dua kali bawa dulang tu turun..kira aku sengajalah bukan tak sengaja..jadi aku tak payah risau ramalan orang tua tua..inshaalh semua ok..alhamduliah..

No comments: