Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Tuesday, April 27, 2010

terigin kih lopes



untuk mengingat kan aku esok buat kueh lopes aku pakai baju hijau malam ni
................................................................................

tengah aku seronok tengok pelem pelem dari tv aku teringat nak makan lopes..jadi akupun bagi tau angkel san yang esok dia kena ambil daun pisang kat tepi rumah ..dia pun seronok pasal dah tentu mkanan kegemaran kami akan di nikmati bersama di pondok di depan rumah yang mengadap pandangan indah lagi menawan...

aku baru cakap nak buat kueh lopes..belum sungguh nak buat lagi dia dah nak p ambil daun pisang malam2 buta ni..kesian juga dia ..dah masti aku buat esok untuk minum petang..kalau tak mesti kepunan dia nanti..dan aku akan menjadi isteri yang bercakap tidak benar..bukan durhaka..

jadi aku pun pergi kedapur dan rendam pulut..sambil berdoa supaya kueh lopes aku menjadi..kerana aku suka ingat2 lupa macam mana nak buat kueh lopes tu..aku buka balik blog aku sendiri dan lihat macam mana ibundaku mengajar cara nak buat kueh lopes..
dan sesungguh nya aku dah tahu mesti tak akan silap untuk buat kueh lopes esok hari..bila aku turun kedapur aku lihat daun pandan siap di rendam olih ankel san..rajin betui laki aku ni..tu yang selalu buat aku masak sedap2 saji kat dia..

No comments: