Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Monday, April 6, 2009

mimpi indah dan ngeri...


macam ni lah sampan yang aku kayuh sorang2..kat dalam mimpi aku...tapi seumur hidup aku belum pun pernah nampak dengan mata kepala dan badan...tapi macam mana bila sampan ni pecah akau ada kayu sekeping..nampak macam tempurung kelapa saja..tipu sungguh mimpi aku ni...dalm mimpi aku kan..aku kayuh tngah laut..tapi ni dia parking elok saja kat tepi pantai...tu lah nama dia mimpi..kan..semua hayalan belaka....


kalau hutan macam ni tak jumpa jalan balik pun tak pa..tak buka mata sampai lusa pun berbaloi..pasal ala2 kayangan gitu...hah hari2 mandi bunga di taman nirwana..burung yang warna pink tu lah jelmaan queen bee...eh eh ada putera katak lah...malu nya aku..perasan sesangat...air sungai sentiasa mengalir dari gunung gunungan yang dah di tapis memakai tapis yang termahal dalam dunia.....ala tak seronok lah ada kera dengan lutung..kacau saja mimpi Qb yang indah...eh eh vavi hutan yang ligan qb pun ada kat belakang sekali...agak nya dia nak ligan lagi..nak celik..nak celik..pls pasai apa mata ni tak terbuka lagi..vavi tu dah dekat..B..B.oooo..B..awat cek menjerit tengah malam pukul 3 pagi ni..la abang tak tidoq lagi ka..cek mimpi tadi...cek mimpi apa cek?....cek mimpi p belajaq menari hindustan...ooo.patutlah abang tengok kepala cek beringgut...(tak mau cerita yang sebenar ...pasai takut nanti dia ingat cek fantasia kat putera katak tu.malu....sambil tarik selimut dan menyambung tidoq dengan nyenyak nya...
.................................................................................................................................................................
..................................................mimpi iindah dan ngeri...............................................................

selalu aku kalau bangun pagi..tampaq muka sendiri dulu..pas tu buka mata pelan2..tengok keliling..takut kut..bangun saja pagi2..sedaq 2 tidok kat pantai ka..gunung ka..parit ka.katmasjid ka..dan macam macam lagi lah yang mengerikan aku.
pasai bila malam nak tidoq aku kena set..malam ni nak mimpi apa/..kalau nak mimpi p cari akar kayu dalam hutan..aku siap letak parang dan nasi himpit kat sebelah untuk bekal makan nanti bila sampai tengah hutan .....tapi aku tak suka mimpi p hutan cari akar kayu..takut sesat dan tak jumpa jalan......dan bila aku mimpi masuk hutan mesti babi hutan suka nak ligan aku...tapi bila saja aku kena ligan tiba2 aku ada senapang patang yang ada lesen untuk tembak babi hutan tu,,mai mana pun aku tak tau...tapi aku lari kuat macam mana pun macam duk setempat saja..geram sangat macam tak bergerak,,bila aku lari macam mana nak tembak babi hutan tu..dia duk belakang ku...pas tu aku rasa mata aku terbuka separuh aja..tapi aku heran hutan mesti semak kan..macam mana aku bolih lari 100meter sejam....dengan kasut nike tak pakai pulak tu..tulah di katakan mimpi...
bila aku nak mimpi p berkelah kat pantai kan.. .oh khelass ....aku tidoq pakai bikini..senang... bila nampak saja pantai dalam mimpi aku aku terus kayuh sampan dan pergi ketengah laut...sampai di tengah laut aku nanti berenang semahu mahu nya...tapi bila saja aku nak kayuh balik ke pantai..ombak besar datang dan pukul sampan aku..sampan aku pecah ...aku terpelanting dan berpaut kepada sekeping papan...dan pengsan....bila aku buka mata...tiba tiba akurasa air sejuk dan bila aku toleh ke kiri dan kekanan aku tengok semua orang yang karam dalam kapal titanic ada kat keliling aku...dan mereka beramai ramai menghelokan aku .."hello Rose"....aku rasa tak nak celik mata..sebab nak gelemer kan..tapi mesti ada benda yang dengki sangat dengan kebahagian mimpi ku...aku seprti duk dalam belon yang di sumpit dan pecah..hilang mimpi aku...
selalu yang menggangu aku dari tidur aku ... ada lah aku sendiri..aku akan pasang arlam yang lagu dia aku memang nak muntah tak suka...sebab tu aku mesti bangun kalau dengar arlam tu..takut muntah kat tempat tidoq aku.......
malam ni aku nak mimpi p race keta..so aku dah susun dah keta racing kecik2 kat tepi katil ...aku...

3 comments:

Md Farris said...

hmm mak bi senang boleh la mimpi kayangan.. cek tidoq pun mimpi reja saja.. mimpi pun penat.. mai umoq 30 lebih satni sakit jantung..

queen bee said...

mana nak mimpi p kayangan md farris oii..cek tidoq pakai baju reja..co cek pakai tengkolok mesti cek mimpi jadi raja...

Md Farris said...

mana mak bi tau cek tidoq pakai baju reja?