Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Thursday, April 30, 2009

dah magrib oii masuk lekas


suasana senja di kampung sungguh indah tak dapat ku lupa kan

kita selalu dengaq ayat ni masuk kat telinga kita...oii budak2 oii masuk lekas..nanti hangpa kena sorok dengan hantu tetek..dia sorok hang pa celah tetek dia baru hangpa tau tak menapas nanti....kita pun bertempiaran lari takut kat hantu tetek tu....kita tak tau pun macam mana muka hantu tu kan..tapi kita takut sampai terkucil....nak tidok malam pun kita tutup muka kita ..bukan saja mata....sampai mimpi muka hantu tu macam sponge bob kadang2..tu lah satu masa dahulu di kampung2..senja kita kena bagi laluan dekat hantu tetek...macam shift depa pulak..tapi kalau orang tua2 dulu tak buat macam tu kita balik sampai pukul 9 malam kut ....seronok main dengan kawan2 kat luar rumah....depa akan reka cerita sampai kita jadi manusia yang melekat celah ketiak mak kita..nak p buang air pun kena teman...padan muka depa gempaq lagi....dah depa tak dak privaci...bayang kan kalau dia ada anak 7 orang dan setiap 2 jam depa nak buang air tak ke haru di buat nya.....

bila senja berlabuh susana menjadi hening dan sunyi di kampung...



masa kecik2 depa dua ni takut terketaq2 kat senja dan hantu tetek... la ni dah beranak pinak ..bukan nak suruh anak2 masuk rumah bila senja..depa pula lagi berani ...depa p tepi pantai lagi..siap bawa kek bday...jahat sunggguh depa ni ,ketegaq nak mampuih...tu kat pantai tu macam2 hantu ada...sat gi kalau depa kena rasuk macam mana?....hatu ayaq,hantu pasiaq.h.batu.h.laut.hantu pulau..macam2 hantu..kalau cerita pasai hantu ni..seribu empat puluh macam hantu..malas la nak cerita.....

2 comments:

bby said...

chantiknyer pemandangan.. sukalah bby.. umah saper tu mami?? kat tg piandang ker?? rindu nyer kg... (nangis sgt2)

queen bee said...

memang cantik dan menarik..rumah tu dah lebih 80 tahun..rumah tu kat langkawi..dekat kuala triang...mami kalau p situ depa jamu ikan bakkaq dengan sabut nyoq...ayaq asam depa maut..penya sedap..