Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Monday, April 27, 2009

ayah kami nak KFC ...sayang ayah

ayah nanti kalau ayah balik ayah beli KFC ok...sebab ana tengok kat tv di kedai mak cik tu..sedap tau ayah..rangup..panas..sedap sangat..claudia dan adek2 tak pernah rasa..bolih kah ayah belikan...ok sayang.... ayah akan tunaikan hajat kamu semua sayang...

sambil belinangan air mata...jason memandang wajah isteri nya alice ,,,,,yang sedang mengendong anak kecil mereka....alice saolah olah faham dengan renungan si suami tercinta...dalam hati nya bergolak..bagaimanakah dia ingin memenuhi hajat anak2 nya...sedangkan untuk membeli beras sahaja pun dia tak mampu..inikan pula hendak membeli ayam KFC...sudah tentu mahal dan tidak akan menjadi kenyataan..
dalam kesedihan dia melangkah keluar dari pondok usang mereka..dan di dalam hati nya terus berdoa..supaya ada keajaiban untuk mendapat kan KFC untuk anak2 kesayangan nya...

Ya tuhan aku tahu nasib ku terlalu miskin....
tapi aku tahu.... aku juga saorang ayah. yang ingin memenuhi hajat anak2 ku...
aku sanggup buat apa sahaja.... asalkan anak2 ku tidak kelaparan
kurniakan lah kami ya tuhan ....dengan rezeki berbentuk apa sekalipun
aku akan berterimakasih kepadamu ya tuhan ku..yang sayangkan hambamu ini..
dan didalm hati jason berazam akan pulang dengan KFC ditangan nya....

No comments: