Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Sunday, February 1, 2009

Bila Orang susah jadi senang

Aku ni suka la sangat tengok kerenah orang.Tapi yang paling ketara ia lah
bila orang yang selama ni susah, dan tiba tiba dia dapat duit banyak.Ko orang nak tau apa depa ni buat?
  • Dia akan belanja benda yang dia teringinkan selama 20 tahun ini ,walaupun benda tu dah tak kena dengan zaman dia.........
  • Dia akan terasa banyak benda yang dah tak ngam dengan dia ...macam tak kelas konon
  • Dia akan bercakap dengan yakin........macam semua benda bolih di bayar
  • Dia dah mula belajar sombong dengan kawan kawan yang sama sama sesusah dengan nya ...sewaktu dulu..
  • Dia dah pilih kengkawan
  • Dia dah susah di hubungi ....walau pun kita buat kenduri doa selamat...
  • Dia dah cari kawan yang setaraf
  • Dia dah rasa semua masalah bolih di selesaikan dengan duit
  • Dia akan belanja tak kira duit dalam bank berapa baki..
  • Dia dah mula nak kengkawan yang dulu kata kat dia ....rasa padan muka
  • Dia dah mula belanja khianat,benda yang dia tak nak pun di beli juga.
  • Dia nak orang tahu dia dah kaya.....jangan bagi dia layanan macam dulu...
  • Dia akan menunjuk nunjuk kekayaan dia kepada kawan dan musuh
  • Dia pun mengajar keluaga dia menjadi seperti dia juga.ada yang lebih sudu dari senduk
  • Dia rasa nyawa dia beharga sangat.walau pun selalu tak pakai tali pinggang keledar
  • Dia dah mula ragu ragu tentang pemakanan dia..takut makanan kelas 3
  • Lebih malang dia menjadi terlalu kedekut...takut nak keluar duit untuk menderma
  • Lagi lebih sedih dia rasa bila orang nak jumpa dia ingat nak duit dia...
  • Lebih mendidih lagi dia dah berjalan tengok langit,,,,
  • Last sekali dia memang melebih lebih pasal dia ada duit lebih..jadi kita jangan dengki dialebih lebih sangat tu rezeki dia.Cuma kita doa dia menjadi pemurah dan bersedekah kepada yang memerlukan..dan beringat ingat lah ,,,SENANG SEBELUM TIBA NYA SUSAH

2 comments:

Md Farris said...

baiklah mak bi.. ingat senang sebelum susah..

queen bee said...

betui tu ...senang agak agak ok,,,
jangan lebih sangat...