Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Monday, February 16, 2009

mertabak pisang..lapaq nya.


oiuu.la ni dah pukui berapa ni..la dekat pukui 3pagi dah..padan la perut aku lapaq ni..jom nak pi turun dapuq sat nak tengok apa ada nak isi perut ni....dah tua 2 ni kadang2 selera merepek.ada ka nak terasa makan mertabak pisang..sebelum subuh..
aku pun p lah buka lemari ais..tengok apa nak buat pagi2 buta ni..memang buta sungguh.. gelap gelimat kat luar tu...orang duk tidoq sedap2..mimpi p new york ka..p cina ka..yang aku dok gagau cari benda makan..pelek sungguh orang tua ni..bukan nak posa pun esok..tapi aku tak peduli perut aku lapaq mengetaq ni...
tiba2 aku nampak roti canai segera..pas tu aku rasa mals pulak nak p goreng dia..yalah pagi2buta bau satu rumah roti canai...nanti jiran ingat aku buat apa mangkit awal 2..dok berbau sedap..macam bolih gerak semua mangkit tidoq...
tapi kalau aku goreng nak kena makan dengan kuah..malas la nak masak kuah pulak..tak pa lah aku bolih masak sadin cabai.. buh asam lebih sikit..buat pedas2..aku pun ambik lah sadin nak p buka..tiba2 ..jeng..jeng.aku ternampak pisang yang pakngah hang ambil kat kebun kami dah masak ranum..aku pun macam rasa ada bintang kat kepala...teringat terus nak buat mertabak pisang..lagi pun dia lebih sesuai nak makan sebelum subuh..apa lagi aku pun tebar lah roti canai segera tu..dan masukan pisang lecek dan campur sedikit susu manis..sedikit garam dan sedikit gula..lepas tu lipat lah sesuka hati..dan di goreng dengan pelanta...
lepas goreng aku pun buat kopi O kampung panas2 aku makan lah dengan pakngah hang..dia pun burung hantu juga... tak tidoq malam....

No comments: