Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Wednesday, February 18, 2009

awat yang susah sangat nak pakai tali keledar tu...

sat saja pakai tali pinggang keselamatan tu.model dalam gambar ini cukup takut terpelanting jika berek emejensi...sebab dia memang nak lawa sampai tua...pandai lah sayang popo....
..................................................................................................................


lekas2 lekas2..tarik tali pingang keledar tu..pasai apa?..tu orang bagi lampu..mesti ada polis kat depan..tu lah tabiat kawan2 kita..masa depa naik keta depa rasa susah ssangat nak pasang tali pinggang tu...bila depa nampak polis kalut depa nak tarik tali..sampai kadang2 tetarik gear sekali...kadang2 tergeliat urat belikat punya kalut dan takut bila tengok polis..


memang polis ni tak payah pakai ilmu penunduk ....atau ilmu gerun..dah tentu manusia yang bedosa dengan undang2 akan kecut..depa ni semua takut kat polis... dan takut kena keluar duit rm300 untuk bayar saman...tapi depa lupa ..depa tak pernah takut kepala depa nak bersepai...mata depa nak terkeluar ..tangan depa nak kudung..kaki depa nak terlipat 5..tengkok depa nak terpulas kebelakang....pinggang depa lembek ..pasal tulang depa hancur...depa akan jadi buta..depa akan jadi pekak..depa akan lumpuh seumur hidup..semua kerana alpa dan tak mementingkan keselamatan depa sendiri kalau pun depa tak peduli orang...dan bayaran untuk hukuman alam tu sangatlah mahal.....


depa akan susahkan keluarga depa..mak..ayah..isteri..suami..adik beradik lain..dan saudara mara yang akan simpathi keatas kelalaian depa...masa keluarga mereka untuk melawat dan buah tangan,,tambang bas..tambang lori.tambang kapal terbang..minyak kereta.... lagi banyak dari saman polis....hanya kerana 2saat untuk pasang talipinggang..dan depa rasa susah sangat....ramai orang yang sayang depa..... akan merana kerana depa....depa dah tentu merana seumur hidup..ingat lah orang yang menyangi anda...


jangan cacatkan kecantikan dan kekacakan di tangan sendiri....


pasanglah tali pinggang keselamatan untuk keselamatan ....bukan untuk polis....kesian mak pak..jaga dari kecil nyamuk pun tak bagi gigit.. bila dah besar kita patah patahkan..tubuh kita.....buat apa.........

2 comments:

Md Farris said...

pandu cermat.. ingatlah murtabak pisang mak bi..

queen bee said...

mak b tau hangpa semua malas nak ikat tali pinggang..mak b selalu marah dw dulu..sampai dia pernah kena saman ..baru dia betobat..