Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Sunday, February 22, 2009

cempedak punya ankara..

ni lah cempedak goreng mewah..pasal depa goreng serangkai sekali..malas betui si pengoreng ni..bukan aku yang goreng....


aku tak berani nak makan cempedak..orang tua2. kata cempedak tu banyak angin..so aku pun tak mau makan takut kena angin...seksa kalau kita kena angin..memulas perut..bengkak merata..bonjol sana sini..susah nak bernafas.susah nak tegang kan badan,susah nak bangun..semua susah..tapi pasal apa orang nak makan juga benda berangin ni?..memang manusia ni tak serik 2..dah la dia belanjakan untuk membeli makanan yang mahal dan dah tentu..makanan tu bisa untuk diri dia..tapi dia nak makan juga..degil betulah..

bayangkan cempedak memang sedap.manis,lemak.sedap lah ..apa lagi kalau digoreng..tapi kenalah tanggug akibatnya.pasal dia akan menjadikan kita lemah berjam,jam..sebab angin berkompol...di ulu hati kita..kita akan rasa senak dan tak selesa langsung..kalau kita nak makan juga cempedak goreng..kita kena siap sekali duit kelinik..pasal nak pi ambil ubat segah..dan sesak nafas..dan di nasihat kan juga..kalau ada meeting dalam air cond..makan lah selepas meeting..pasal angin akan keluar tampa bagi notis..kuat pulak tu.busuk sangat..angin cempedak ni....

2 comments:

Md Farris said...

Cempedak memang sedap.. Tapi cek tak makan banyak.. Pat lima ulas saja.. Pak cek kaki gout.. Pun duk balun biji cempedak.. Lagi berangin..

Azfa said...

pergh... tak penah lagi jumpa org dok goreng cempedak skali ngan tangkai... hebat betul kemalasan nya.. hehe