Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Thursday, February 12, 2009

nyam nyam.sedap..

yang ni makan malam..sayur kacang boncis dengan udang segar..timun dengan telur pindang..masak asam nyonya labak masin...ikan sebelah yang bugar di goreng kunyit..

baru habis makan malam dah ingat esok nak masak apa...padan lah perut macam setokin...sumbat sumbat..semua sedap..air masak pun rasa macam srawbery jus..nasi sejuk rasa macam nasi minyak..apa saja yang di hidang semua rasa lazat ..lazat..dan berkilat.....
itu lah orang yang buruk lantak..dia akan lantak apa saja yang ada di depan mata dia...tapi itu pun satu rezeki yang amat berharga dari tuhan..setengah orang ada makanan depan mata pun tak bolih nak sumbat..pasal tak mampu nak buka mulut...pasal mulut dia pecah..

setengah orang pulak nak buka mulut pun tak bolih ..pasal tak sedar koma..yang setengah tu makanan sedap pun tak bolih makan pasal makanan tak halalun..yang setengah tu tak bolih nak makan pasal dah kenyang..

jadi rezeki ada depan mata kita tibai saja jangan duk takut..gemukla..darah tinggi la.kencing manisla..jantung tembus la..rambut gugurla..perut buncit la..punggung naik la..dan bermacam macam la...
tapi harus ingat ..walau macam mana sekali pun kesihatan mesti di utamakan..takut tak bolih buka mulut terus....

1 comment:

Md Farris said...

2 hari balik alor staq ni.. terubat la sikit rasa rindu pada makanan azaliku.. 24hrs depa duk sumbat mulut cek.. bukan selalu..