Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Friday, March 13, 2009

apa habak cek...mai kita berpesyen...

sempat tu mak b p pose kat keta pengantin..tu kalau ada kunci mesti dia bawa..p shopping...
orang bukan sedaq..semua duk adap pengantin..bolih lah mak belagak...
mak b tu mesti senyum geram ..pasai ada orang pakai gelang seropa dengan dia....

mak b pakai sepek mata hitam pasai tak nak tengok orang lain lebih berpeyen dari dia..tu sat gi dia balik rumah dia mengata lah kat orang...macam pesyen dia saja yang up to date.cakap omputih...yang belakang tu jalan punya laju lah..pasai lapak sangat.pesyen gelang dia tak dak orang kelon....mak b tengok dah lawa gelang dia...


kepada semua anak anak mak b.mak b mintak maap na.pasai tak dan nak bersembang ..pasai mak b ni kalut sangat...dok p kenuri sana..kenuri sini..sampai terlupa yang mana satu buat kenuri hari sabtu..dan yang mana satu buat kenuri hari ahad..mak b kompius dah..tapi mak b pesyen ..mak b dah susun baju..kasut..henbeg..selendang..asesori..macam macam lah..takut kalau p kenuri pakai baju yang sama..dengan jemputan yang sama..huihs..sat gi depa mengatalah..kat mak b ni..sampai sebulan...tu yang mak b tak suka tu..takut satgi mak b pe tenyeh mulut depa..
tu yang buat mak b sebok sangat ..sampai tak dan nak mengata sama2 dengant anak2 mak b tu....mak b pun la..ni.. badan bolih timbang kati dah...naik sikit..mak b la ni nak makan nasi ..mak b timbang dulu takut telebih..mak b makan dalam pinggan kecik saja..tapi tambah serupa tu la jugak..pinggan saja kecik nasi dia sama aja..tapi mak b rasa nampak macam sikit.pasai dia pinggan kecik...
ni mak b nak mengata... kat ada la... sorang tu..mak b geram dengan dia ..bukan pasai apa..tapi pasai dia pakai gelang ...sama dengan mak b...mesti dia p beli kedai yang sama..mak b nak p marah toke tu...pasai apa p tiru pesyen gelang mak b..pas tu p juai pulak kat orang yang nak p kenuri yang sama..dengan mak b..mak b geram la..mak b nak juai balik gelang tu..pas tu mak b nak habaq kat kawan2 ..tok sah duk p kedai toke tu..nanti dia kelon pesyen barang mas kita...
mak b ni nak bepesyen ...tak suka orang nak sama dengan orang..pasai kan ...mak b ni pereka pesyen yang terkenal di saentero dunia....tak kisah lah betui ka dak..tapi mak b yang nak macam tu...mak b buh la pangkat mak b seniri...orang nak.kata p lah...mak b tak kecik hati..yang penting mak b nak berpesyen...mak b nak reka baju seniri..nak reka kasut seniri.nak reka barang mas seniri.nak reka masakan seniri..ok nanti sapa2 yang nak reka apa2 habaq kat mak.b..nanti mak b buat satu set..dari cadar,kain tingkap.baju melayu..tutup meja..kasut.ka apa.lagi...satu corak..biaq kita nampak satu set....ok..mesti orang tak tiru kita,,jadi kita bangga lah..sebab kita saja yang berpesyen...kan...macam mana pun mak b geram dengan toke kedai mas tu..dia kelon pesyen gelang mak b..mak b nak p tenyeh muka dia....tapi kalau ada orang sabaq mak b tak p lah..pasai badan dia lebih besaq pada mak b..lengan dia pun besak tiang telegrap....mak b tak jadi lah p serang dia.....

4 comments:

bby said...

amboi mami.. pagi2 jumaat yang mulia nih dah tersentap nu.. kalu x mo gelang sama ngan makcik tu pakai jer gelang getah buat ikat cili boh tu.. macam2 kaler ada.. confirm x sama punyer.. lagi 1, kalu nak bodi slim, x payah susah2 sekat makan.. makan jer santau.. confirm slim.. wakakaka (larik)

queen bee said...

amboi..bby di pagi yang mulia ni mk b dah hantaq pisang dah kat masjid..hilang dah dosa mak b..mak b tak mau gelang getah tu..mak b nak gelang mas juga..betui ka makan santau jadi slim..bby p la tolong bungkuih 3 katak b..mesti mak b sayang kat bby..

queen bee said...

amboi..bby di pagi yang mulia ni mk b dah hantaq pisang dah kat masjid..hilang dah dosa mak b..mak b tak mau gelang getah tu..mak b nak gelang mas juga..betui ka makan santau jadi slim..bby p la tolong bungkuih 3 katak b..mesti mak b sayang kat bby..

bby said...

mami.. bby dah bungkuih 3 ekoq katak puru.. dah bagi pun kat mak esah.. dia kata dia tanam skali susuk patong tuk mami.. nanti mami cantek cam patung.. tapi kalu langgar pantang jadik pepatong..