Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Sunday, March 29, 2009

mak b mak b

mak b tengah bertapa di gunung daik bercabang tiga....tenganh nak kumpulkan banyak lagi erita mengata..
nak kumpul cerita bukan senang sebab lepas mengata kat depa..kita kena p minta maap..no...
bila lepas mengata tersandaq macam kenyang makan kan..mengata dan mengumpat adalah makanan orang perempuan...............siapa yang kata dia tak mengata atau mengumpat dalam satu hari..bermakna dia tu saorang manusia yang hilang daya sedar....sebab orang yang dalam kesedaran akan mengumpat berulang kali setiap hari..kecuali dia sakit mulut...tu pun dia akan semehes kengkawan....

kita kata orang..sat gi orang kata kita pulak...kita lebih orang kata..kita kurang orang kata..jadi biar lah kita lebih..dari kurang..biar lah kita kata ..dari orang kata...kalau kita kata lembut sikit telinga depa dengaq..tapi kalau depa kata rasa nya macam orang jentik teling kut nu....sakit la...



mengata bukan saja yang negativ yang positiv pun banyak..mengumpat bukan saja yang tak baik ..yang baik pun banyak juga....jadi bila dengar saja perkataan mengumpat tu.jangan cepat melenting..mungkin banyak juga pelajaran dari umpatan orang bila kita take it positiv..so kita jangan terus melatah bila dengar orang mengumpat kita...yang buat kita faham apa umpatan orang kat kita ..ada lah diri kita sendiri...kita yang akan corak kan umpatan itu ..angaplah umpatan orang seperti ink yang bewarna warni..dan kita lukis lah apa yang kita kehendaki....tapi kita kena kontrol...
kita jumpa lagi ....tunggu..ni banyak cereta nak bagi tau kat cek semua...pasai jantan yang suka mengata...sampai herot mulut depa kalau mengata......nanti kita kata orang jantan pulak ok....biaq sampai berkudih mulut kita...ok...

4 comments:

Md Farris said...

tudia aih posing sana posing sini dapoq tak berasap..

bby said...

mami!! kalu bergambar tangan dok diam2 boleh x? pegang buah tu.. pegang bijik ni.. babap tangan tu kang!!

queen bee said...

hamboi md farris ni ..nak suruh mak b pakai apren saja..bagilah can..pakngah hang p bawak mak b makan kat luaq..

queen bee said...

yang bby ni dok atoq mami pasai apa tau la mami nak posing...mami nak pegang apa pun tak pa lah..makan hati lah tu dengan mami..pasai rambut mami cantik kan..