Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Tuesday, March 31, 2009

2 dara lama berebut duda tua....

yang ni gambaran si kiah dan leha...selepas mereka bermasam muka demi saoran jantan ..yang duda dah 4 kali...yang pegang parang tu kiah pasal melepas abang leman..yang lawa dan lemah lembut tu leha dia tak kisah apa pun..pasal apa yang dia nak semua dah dapat...bulan depan abang leman nak beli rumah baru bagi leha..jengg jengg,,makan hati si kiah...rumah lama abang leman bagi kat bekas bini dia yang no 4....asah la parang tu kiah..p potong ikan..p masak nasi..jangan dok merengkam kat leha..dah nasib dia nak buat macam mana....
gambar ini hanya hiasan semata mata..tidak ada yang kena mengena dengan cerita kiah dan leha...tapi ada dua duda di situ..semua nya masih mencari idaman hati..masih kosong sehinga cerita ini di tullis...yang belakang tu pakngah hang jangan usik..takut nanti mak b pula pegang parang macam kiah...............
............................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................................
meluat kiah.. kat pak long leman.....pasai apa kiah oi.. pasai dia kata kiah anak dara tua ...tak sedaq diri dia tu dia yang duda tua... dia kata kita anak dara tua...hang tau dak leha..sebenaq nya dia yang bekenan kat kiah ...tapi kiah tak mau kat dia..dah lah tua... bekeredot pulak ..ada hati nak mai mengorat kiah.....tak mau cek.....apa dia kata kat hang kiah oii?..dia kata padan lah orang tak mau kat kiah...pasai mulut kiah ni capoi..mulut bisa..mulut macam@#$^%^&&..ha..tu lah dia kata kat cek ..kalau hang nak tau...
tapi dia tiap 2 hari semehes cek..kata cinta lah.sayang lah..nak meminang lah..nak tu ..nak ni..banyak lah dia punya nak...ni leha ....sebenaq nya kiah kadang2 suka juga kat abang leman tu.......kiah selalu bayangkan bila masa abang leman muda dia mesti hensem...anak tok pengulu pulak tu...tapi la ni dia dah tua ..gatai pulak ..satgi dia menikah dengan kiah dia pi pulak mengorat orang lain,,tak mau cek....

oii kiah tadi hang kata pak long leman ..pas tu hang panggil dia abang leman..aku rasa hang ada hati lah dengan orang tua bekeredot tu...
oii tolong sikit leha oii kiah tak mau kat dia aiih ..saja kiah nak tengok hati hang dulu..manalah tau kut hang pun ada hati katdia....
ok kiah oii untuk pengetahuan hang yang kurang garam tu.....aku ni memang ada hati dengan orang tua tu..aku panggil dia ayang,,dulu panggil dia abang leman....dia dah beli semua yang hang tengok kat aku..ni rantai ni besaq ibu jari kaki..2 utas..cincin berlian ni..4 bentuk..gelang ni semingg..(sambil menggobcang gelang minggu depan muka kiah kring.krang.kring.krang) subang tiga ,yang pakai satu,yang dua simpan dalam lemari kain...ni gelang kaki dia bagi macam yang pontianak harum sundal malam pakai..besaq 2..tu menunjukan dia sayang kat aku...
dia habaq kat aku yang hang tu perasan kat dia.dari dulu lagi..tapi mulut hang tu jahat dok jaja tak elok dia kat orang merata...tu yang dia reject hang tu,,terus masuk minang aku..hang tak tau ka....kami nak p menikah kat kololompor...pastu nak bulan madu kat genting helen..pastu nak p makan ikan bakaq kat melaka..pastu kami nak terbang ke langkawi..kami nak cuti 2 malasia.
oiiuu tak sangka orang secantik leha tu mata duitan...betui.la..tapi dia senang lenang..aku la dok macam ni lagi..yang muda pun tak mengorat aku..tapi aku lebih cantik pada leha...

rupanya selama ni aku perasan orang ada hati kat aku...perasan..perasan malu nya aku kat leha...leha dapat laki kaya ...aku dapat malu....dapat rasa dengki kat leha...aku nak rampas abang leman dari leha..tungulah aku nak santau dia....benci..benci..benci....patut abang leman tu jadi laki aku..bukan tua sangat pun baru 65....aku pun nak masuk 54....leha pun sama dengan aku...pasai apa dia pilih leha.....(kiah mula buka buku edres lama nak cari tok bomoh nak bagi leha bercerai berai.................kiah nak sumpah leha tak bolih beranak..........(halo ya limau.17biji,kemiyan 200gm..berteh 2rm..rokok daun secekak..kain batek 4helai ok..kiah p malam ni juga jumpa mak tam.)........................

3 comments:

bby said...

apa yg meroyan ni mami oiii... pening bby baca nih.. x sempat abis bby pitam!!

queen bee said...

yang bby p baca buat apa..hal si kiah dan leha tu..depa berebut abang leman..bby nak berebut sama ka?.atau bby jeles..kat leha tu..

bby said...

choi!! xde makna bby nak kat org tua!! bby ingat kisah sailormoon mulanya.... (nangis sgt2)